| |
|
Využití penetračních zkoušek při návrhu pilotových základů
Koudela, Pavel ; Leiter, Augustin (oponent) ; Štefaňák, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím penetračních zkoušek při návrhu pilotových základů. Hlavním cílem je na základě penetračních zkoušek vypočítat únosnost a sedání osamělých pilot. V práci jsou použity korelační vztahy, u kterých je hledána závislost mezi hodnotami měřenými při penetračních zkouškách a hodnotami smykové pevnosti zemin a indexovými vlastnostmi. Pro porovnání správnosti postupu jsou výpočty únosnosti provedeny dle dříve publikovaných vztahů, za využití softwaru pro výpočet únosnosti piloty z penetrační zkoušky a laboratorních výsledků.
|
|
ANALÝZA SVAHOVÉ DEFORMACE ZÁŘEZU DÁLNICE D11
Rotová, Petra ; Tábořík, Petr (vedoucí práce) ; Blahůt, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se skládá z rešeršní a praktické části. V části literární rešerše je shrnut problém svahových pohybů. Praktická část se zabývá stanovením příčin svahové deformace v zářezu dálnice D11 na 76. km. Příčiny byly určené na základě laboratorních zkoušek provedených v laboratoři mechaniky zemin PřF UK na odebraných vzorcích zemin z porušeného zářezu dálnice. Byly provedeny zkoušky zrnitostního složení, stanovena plasticita na vzorku L 26 a dále stanovena kritická pevnost rekonstituovaného vzorku L 26 a L 27 v translačním krabicovém přístroji. Zeminy byly zatříděné dle příslušných norem a získaná data byla vyhodnocena. V programu BricsCAD byla vykreslena přehledná situace na lokalitě a příčný řez svahovou deformací podložený geofyzikální řezem ERT. V programu GEO5 byly vytvořeny modely stability svahu podle Spencerovy proužkové metody mezní rovnováhy. Byla určena poloha smykové plochy a hladina podzemní vody při porušení svahu. Praktická část se také zabývá návrhem vhodné sanace pro tuto deformaci a jejím vymodelováním opět v programu GEO5. Pro sanaci je stanoven stupeň stability svahu. Práce se opírá o odbornou literaturu, články, výzkumné zprávy a normy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
ANALÝZA SVAHOVÉ DEFORMACE ZÁŘEZU DÁLNICE D11
Rotová, Petra ; Tábořík, Petr (vedoucí práce) ; Blahůt, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se skládá z rešeršní a praktické části. V části literární rešerše je shrnut problém svahových pohybů. Praktická část se zabývá stanovením příčin svahové deformace v zářezu dálnice D11 na 76. km. Příčiny byly určené na základě laboratorních zkoušek provedených v laboratoři mechaniky zemin PřF UK na odebraných vzorcích zemin z porušeného zářezu dálnice. Byly provedeny zkoušky zrnitostního složení, stanovena plasticita na vzorku L 26 a dále stanovena kritická pevnost rekonstituovaného vzorku L 26 a L 27 v translačním krabicovém přístroji. Zeminy byly zatříděné dle příslušných norem a získaná data byla vyhodnocena. V programu BricsCAD byla vykreslena přehledná situace na lokalitě a příčný řez svahovou deformací podložený geofyzikální řezem ERT. V programu GEO5 byly vytvořeny modely stability svahu podle Spencerovy proužkové metody mezní rovnováhy. Byla určena poloha smykové plochy a hladina podzemní vody při porušení svahu. Praktická část se také zabývá návrhem vhodné sanace pro tuto deformaci a jejím vymodelováním opět v programu GEO5. Pro sanaci je stanoven stupeň stability svahu. Práce se opírá o odbornou literaturu, články, výzkumné zprávy a normy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Využití penetračních zkoušek při návrhu pilotových základů
Koudela, Pavel ; Leiter, Augustin (oponent) ; Štefaňák, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím penetračních zkoušek při návrhu pilotových základů. Hlavním cílem je na základě penetračních zkoušek vypočítat únosnost a sedání osamělých pilot. V práci jsou použity korelační vztahy, u kterých je hledána závislost mezi hodnotami měřenými při penetračních zkouškách a hodnotami smykové pevnosti zemin a indexovými vlastnostmi. Pro porovnání správnosti postupu jsou výpočty únosnosti provedeny dle dříve publikovaných vztahů, za využití softwaru pro výpočet únosnosti piloty z penetrační zkoušky a laboratorních výsledků.
|
| |